Новини

“Агрополихим” е една от социално отговорните компании, които представиха опита си под мотото “Бизнесът – сила за добро”

Българската мрежа на Глобалния договор на ООН проведе първия от поредицата за 2019-та година регионални форуми под мотото “Бизнесът – сила за добро”. Домакин на събитието бе “Солвей Соди” АД. 

Форумът представи добрите практики в областта на корпоративната социална отговорност на местните компании и показа, че тези партньорства създават споделена стойност за бизнеса и обществото. Участниците са запознаха с отлични примери за успешни съвместни проекти между компаниите от региона и организации от нестопанския и публичния сектор в областта на образованието, културата и социалната сфера. 

“Много хора смятат, че корпоративната социална отговорност спомага за добрия имидж на фирмите, а тя  всъщност е само следствие. Това да си отговорен е добре на първо място за обществото и за нас като хора, а след това за компанията”, сподели в рамките на откриването изпълнителният директор на “Солвей Соди” Спирос Номикос.

Началото на панелната дискусия беше дадено от експертите на “Агрополихим”, “Девня Цимент” и СУ “Васил Левски”, гр. Девня, които представиха проекта за създаване на професионални паралелки в девненското училище. Професионалното образование в специализирани паралелки има за цел предоставяне на повече възможности за развитие на учениците в местното училище и трудова реализация, като подпомага и бизнеса в дългосрочен аспект с квалифицирани кадри в община Девня.

Община Девня успешно работи с бизнеса. Компаниите живеят със социалните проблеми на региона. Щастлив съм, че съм кмет на община, в която бизнесът е отворен за партньорство за решаване на местните проблеми и реализиране на проекти на територията на общината. В лицето на бизнеса виждам подкрепа и добър партньор”каза кметът на община Девня Свилен Шитов. 

В рамките на форума бяха представени проектите “С колан на задната седалка“ на “Солвей Соди”, детски екологичен музей “Пътят на отпадъците” на “Девня Цимент”, “Всеки има нужда от добра компания” на “Овергаз”, инициативи за промяна на градската среда на варненското сдружение “Кашалот”, информационната кампания “Заедно можем да спрем телефонните измами” на “Алкомет”.

“Корпоративната социална отговорност не е само за корпорациите, не е само за социално слабите, тя не е само отговорност”, коментира председателят на БМГД на ООН Огнян Траянов.

“Трябва да докажем, че когато ние печелим, печелим не само за собствениците, не само за акционерите, за екипите, с които работим. Тази печалба е източник на ресурс, който инвестираме в полза за обществото. Не по-малко важно е, че ние управляваме ценен човешки ресурс и способности, които също умело инвестираме за разпознаване на предизвикателства и възможности пред обществото и посрещането им с иновативни решения”. 

Назад към Новини